TikTok annonsering med Nordens bästa TikTok-byrå?

Detta är de 3 vanligaste misstagen företag gör på TikTok som gör att de inte ser resultat!

SNABBLÄNKAR FÖR TikTok annonsering

TikTok annonsering exploderar just nu, fler och fler bolag väljer att flytta delar eller hela sin mediabudget till TikTok.

Ja du undrar såklart som alla andra, vad ger TikTok för resultat? Är det inte bara barn på TikTok?

Hur låter det med en ökad ROAS på 3,6%? eller en CPM på 7-10:-?

När vi kört TikTok annonsering åt våra kunder har de bland annat slagit säljrekord på sin e-handel & blivit Sveriges största sportapp på App Store.

 

Vet du inte vart du ska börja med din TikTok annonsering?

Vi hjälper dig att ta fram allt ifrån konto, strategi och content. Vi har även hjälpt bolag att bli verifierade på TikTok.

Precis som när man kör Facebook annonsering eller Instagram annonsering så är detta inte för alla. Låt oss boka in ett samtal så ser vi över möjligheterna för ditt bolag och konsulterar tillsammans med dig för att ta fram de bästa förutsättningarna  och möjligheterna.

Som partners får vi möjligheter till extra support samt möjligheten att vara först ut att testa nya funktioner som kan hjälpa dig som kund att nå nya målgrupper eller nya resultat. Vi var till exempel först i hela norden att på TikTok använda Value Based Optimization som gör att du kan öka din ROAS baserat på dina mest köpstarka kunder.

För att förändra branschen behöver vi utbilda och underhålla detta gör vi bland annat genom kurser tillsammans med BreakIT och genom underhållande och utbildande artiklar med våra partners nedan.

Vårt fokus ligger i att skapa possitivitet både i vårt egna team, för våra kunder och för vårt resultat.

Vi är nominerade till TikTok Best Performance i Norden

TikTok är inte ett socialt medie utan en underhållningskanal ( Misstag 1 )

Många företag går in med inställningen att de kan göra samma annonsering på TikTok som de gör på Instagram och Facebook. Detta är fel, fel, fel. TikTok är inte ett socialt medie utan det klassificeras mer i stil med YouTube eller Netflix, alltså som ett utbildande och underhållande medie.

Därför får du inte glömma att ditt företag måste vara där för att underhålla eller utbilda inom din bransch och nisch.

 

TikTok annonsering FÅR inte se ut som annonsering ( Misstag 2 )

Vi människor blir bättre och bättre på att filtrera bort annonser så på TikTok är det av otroligt stor vikt att du inte gör just detta, annonser. På TikTok skapas underhållande och/eller utbildande material gärna tillsammans med kreatörer, influencers eller ambassadörer. Bland våra största kunder och bästa resultat används UGC-material flitigt som en källa för kreativitet och kontinuitet. Make TikTok’s not Ads.

 

TikTok är bara en app som ungar använder och lägger upp dansvideos ( Misstag 3 )

När du upplever TikTok första gången så gör du antagligen det via att kolla på någon annans telefon, ofta ett barn eller barnbarn. Detta gör att du ser det innehåll som DOM gillar att titta på. För att utvärdera TikTok för ditt företag så är det viktigt att du tar reda på vad DIN målgrupp har för beteende och hur deras flöden ser ut. Något som är helt unikt för TikTok är deras algoritm som är otroligt högteknologisk och otroligt duktig på att specificera intressen och leverera just dessa videos till dig.

I undersökningen från Svenskarna och Internet såg vi en extrem ökning av användare i TikTok appen och en av de få appar som tydligt visar på att den faktiskt påverkar köpbeteendet. Medan Facebook och Instagram mer har en roll för att hålla koll på dina vänner, deras födelsedagar och skriva till dina kompisar på messenger.

Vill du få inspiration på hur vi jobbar med våra kunder kika gärna in kontona nedan

@KFCSweden, @DreamHackSE, , @Fyndiq, @Icehotelsweden

Vill du komma igång med TikTok annonsering? - Hör av dig till oss

Vanligaste frågorna om TikTok annonsering

TikTok är en social videodelningstjänst som låter användare skapa och dela korta videoklipp med andra användare. Det har skapat ett nytt sätt för användare att skapa och njuta av innehåll, och har blivit en av de mest populära sociala medieplattformarna på nätet.

För att annonsera på TikTok behöver du skapa en annonskampanj via deras annonsplattform. Därefter kan du välja bland olika annonsformat, skapa annonskopior och målgrupper och annonsbudgetar. Annonser visas sedan till relevanta användare baserat på de inställningar du har gjort.

TikTok erbjuder olika typer av annonser, inklusive:

Infeedannonser: Infeedannonser visas bland andra användares innehåll.

Brand Takeover: Brand Takeoverannonser visas som den första bilden när användare öppnar TikTokappen.

Branded Hashtag Challenges: Branded Hashtag Challenges ger möjlighet att skapa engagerande annonser som uppmuntrar användare att delta i olika utmaningar.

Branded Effects: Branded Effects låter annonsörer skapa olika effekter som är tillgängliga för användare att använda i sina videor.

Branded Lenses: Branded Lenses är anpassade linser som användare kan använda på sina bilder och videor.

Branded Stickers: Branded Stickers är anpassade sticker som användare kan använda i sina videor.

Kostnaden för TikTokannonser beror på ett antal faktorer, inklusive annonsformat, målgrupp och budget. TikTok erbjuder enpayperview“-modell, vilket innebär att annonsörer bara betalar för visningar av deras annonser.

Boka ett möte med oss

TikTok-byrå med fokus på tiktok annonsering UGC content och strategi

Fyll i formuläret nedan så kontaktar vi dig så snart vi kan!