TikTok shopping för e-handel

Bild från TikTok Shopping

På eventet TikTok World igår så lanserades flera nyheter för E-handlare som vill annonsera sina produkter på TikToks plattform. Vi kommer gå igenom en del av dessa nedan som lite tankar om TikTok Shopping framöver och vad vi tror detta betyder för annonsörer och användare. 

TikTok E-handel ( Shopping)

TikTok växer sig starkare på marknaden och har nu släppts sina uppdaterade annonsplaceringar för annonsörer som vill marknadsföra sig för TikToks målgrupper på plattformen. 

E-handel är någonting som växer sig starkare och även att restriktionerna lättar nu så ser vi en fortsatt ökning av konsumtionen som sker från digital handel. 

TikTok kommer att erbjuda flera möjligheter för E-handlare att ansluta sig till plattformen så enkelt som möjligt. 

TikTok Total E-handelslösning ( Beta )

TikTok håller just nu på att testar en full service lösning för e-handlare som vill slippa logistik och distribution av sina produkter utan precis som Amazon så erbjuder de lager, logistik och leverans av produkter direkt från deras eget lager. Detta håller just nu på att testas i Indonesien och England men kommer antagligen rullas us allt eftersom efterfrågan ökar. 

TikTok Annonsering för E-handel

Alla e-handlare har sett stor effekt när de arbetat med produktkatalogen som kopplas till Facebook och Instagram. Nu erbjuder TikTok precis samma och med hjälp av olika partnerintegrationer gör de det lätt för dig att ansluta din produktkatalogen till TikToks annonscenter där du också skapar dina annonser. 

Några av de nya annonsplaceringarna som erbjuds är:

TikTok produktlänkar för e-handel

Bild från TikTok Shopping

TIKTOK Product links

TikTok produktlänkar är väldigt likt det många känner igen som Instagram Shopping taggar. Där du kan lägga in en produkt i din annons och denna kommer att få en länk direkt till produkten och dess information. Härifrån kan användaren sedan klicka och komma till din sida på webbplatsen där du kan köpa produkten. 

TIKTOK Collection ADS

Med kollektions annonser man som annonsör nu ha med en bild på produkten o fokus samt en länk till sin kollektion som öppnas direkt i appen där man kan se och följa länkar direkt till produktens sida. 

TikTok kollektionsannonser för e-handel

Bild från TikTok Shopping

Bild från TikTok Shopping

TIKTOK Dynamic shopping ads

TikTok Dynamiska shoppings annonser är precis samma som Facebooks DPA annonser alltså där du med hjälp av retargeting kan visa relavanta produkter kopplat till vad användaren har visat intresse för antingen genom engagemang med olika videos och produkter i din katalog eller baserat på data från din TikTok Pixel.

TIKTOK LIVE Shopping

Genom LIVE shopping kan du lägga upp produktlänkar som dina tittare direkt kan interagera med och via t.ex en live demo så kan de direkt via Live komma till din produkt på webbplatsen. 

TikTok shopping för e-handel

Bild från TikTok Shopping

“The future of commerce on TikTok is a shopping experience that allows brands of all sizes to tap into the enthusiasm of our user base,” said TikTok Shopping Head of Product Javier Irigoyen. “The magic of TikTok happens in the For You page, where e-commerce content is recommended to our users in the same way as short videos and live streams. TikTok is a place where users and brands can connect directly, and where an end-to-end shopping experience can happen organically. That’s the basis on which we’re building a long-term commerce division,” he said.

Vill du veta mer om Tiktok annonsering?

Kontakta oss genom formuläret nedan eller på någon av de sociala medierna vi finns representerade på som du hittar här nedanför. 

Facebook
Twitter
LinkedIn