VI SKAPAR TikTok annonsering som underhåller, och kampanjer som ger resultat.

TikTok är den ledande videoplattformen där ärlighet uppskattas och trender föds. En plats där varumärken av alla storlekar och branscher kan synas, öka sina följare, främja sitt community och uppnå framgång.

#1

TikTok rankas som nummer 1 globalt för annonsförtroende: det är den föredragna annonsmiljön för både varumärken och konsumenter.

1,5x

TikTok-användare är 1,5 gånger mer benägna att genast gå ut och köpa något de upptäckt på TikTok.

68%

av TikTok-användare hittar reklaminnehåll på TikTok unikt eller annorlunda än någon annan plattform.

Kantar Media Reactions Study, 2021

TikTok Marketing Science Global Retail Path To Purchase Study 2021 utförd av Material

Nielsen Custom Authenticity Study beställd av TikTok, Personer 18+, Internationell: 2/23/21 - 3/2/21, Ryssland, Brasilien, Mexiko, Australien, Kanada, Indonesien, Sydkorea, n=1000/varje region; USA: 5/1/2020 - 6/19/2020, USA, n=1034; Global kombinerar amerikanska och internationella marknader

Våra lösningar

Vi utvecklar ständigt vår kunskap för att kunna ge dig som kund och dina kunder den bästa upplevelsen av tiktok annonsering och av ditt varumärke.

Annonsering

UGC

Mätning

Vi hjälper dig att ta dina TikTok kampanjer så långt som din fantasi.

På bara några få år har TikTok blivit enormt populärt och användningsfrekvensen av appen har skjutit i höjden.

April 2022 nådde den 1 miljard aktiva användare världen över, vilket är galet om du frågar mig.

Om du är ett företag som vill sticka ut på TikTok kan du investera i betald tiktok annonsering för att ge ditt brand en extra boost.

Men det är viktigt att komma ihåg att reklam på TikTok inte är som på andra sociala plattformar.

Här behövs ett nytt tänk där du bortgår från annonstänk och kanske måste du även gå ifrån din grafiska profil.

Det finns många olika annonsplaceringar att välja mellan, som till exempel in-feed video, brand takeover, spark ads, image ads, video ads, Pangle ads (som tyvärr bara är tillgängligt i vissa länder), carousel ads, branded AR-innehåll, hashtag challenges och sponsored influencer content.

Så om du vill börja med tiktok annonsering så bör du först använda appen och se hur alla dessa annonsplaceringar upplevs för att hitta den bästa platsen för ditt företag.

Sedan kan du välja vilken typ av annonsering som passar bäst för din målgrupp och börja nå ut till dem.

Så om du är redo att ta din brand till nästa nivå på TikTok, se till att du tänker igenom om produkterna passar in i appens videformat och om målgruppen finns på plattformen.

FAQ
för dig som vill veta mer om TikTok Annonsering

TikTok är en social videoplattform där användare kan skapa och dela korta videor med låtar, effekter och annat innehåll. Appen har vuxit snabbt i popularitet under de senaste åren och nådde 1 miljard aktiva användare världen över i april 2022. Detta kan bero på att TikTok ger användare möjlighet att skapa kreativa videor, upptäcka nytt innehåll och följa användare som har liknande intressen.

Ja, företag kan marknadsföra sig på TikTok genom att använda sig av olika marknadsföringsmetoder och betald reklam. TikTok ads kan vara en bra tilläggning till företagets sociala mediereklamstrategi på grund av appens enorma popularitet.

Nej, reklam på TikTok skiljer sig från reklam på andra sociala plattformar. Det finns många olika sorters reklam att välja mellan på TikTok, såsom in-feed video, brand takeover, spark ads, image ads, video ads, Pangle ads, carousel ads, branded AR-innehåll, hashtag challenges och sponsored influencer content.

Företag som har produkter som passar in i TikToks videformat och som vill röra sig bort från statisk reklam och dela engagerande innehåll passar bäst för TikTok-annonsering. Detta kan vara bra för B2C-företag, men kan vara svårare för B2B-företag som säljer tjänster som är svåra att illustrera.

in-feed video, brand takeover, spark ads, image ads, video ads, Pangle ads, carousel ads, branded AR-innehåll, hashtag challenges och sponsored influencer content.

Först behöver du gå till TikTok Ads Manager och välja din faktureringsregion och om du ska använda kontot för en affärsverksamhet eller som individ. Skriv sedan in din e-postadress och lösenord, samt verifieringskoden du får skickad till din e-post eller telefon. Godkänn villkoren och klicka på “Sign Up” för att skapa ditt konto. När ditt företag har blivit godkänt kan du logga in på din dashboard och slutföra de initiala inställningarna av kontot enligt instruktionerna.

När du har satt upp ditt TikTok annonskonto kan du välja vilken typ av reklam du vill använda för att nå din målgrupp och få ut ditt budskap. Du kan välja mellan olika sorters annonsplaceringar, som in-feed video, brand takeover, spark ads, image ads, video ads, Pangle ads, carousel ads, branded AR-innehåll, hashtag challenges och sponsored influencer content.

Tänk på vilken typ av annonsering som kommer att fungera bäst för att nå din målgrupp och uppnå din målsättning. 

Ja, du kan schema din TikTok annonsering i TikToks Ads Manager verktyg.